Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
My Love Is Yours :)

SALAM MAAL HIJRAH :)
Sunday, November 27, 2011 | 3:09:00 AM | 0 comments
assalamualaikum w.b.t.

hari ni merupakan hari baru dalam kalendar islam . 
selamat menyambut maal hijrah yang ke 1433 :)

bagaimana dengan sambutan maal hijrah anda ? saye hanya menyambut maal hijrah di surau kolej mawar . alhamdulillah , saye masih diberi kesempatan untuk bersama-sama membaca doa akhir tahun & awal tahun . jujur saye katakan , sepanjang 3 tahun saye berada di jengka , rasenye tak pernah sekali pon pergi . so after habis sekolah , which means tamatnya alam asrama sekolah , saye tak berkesempatan untuk bersama-sama membaca doa akhir & awal tahun . * agak jahil di situ , innalillah :(

walaupun cuti tiga hari , saya tak balik rumah . mungkin ni salah satu hikmah kenapa saye tak dapat balik rumah minggu ni. * terima kasih Ya Allah , sesungguhnya Kau Maha Mengetahui segalanya :) 


 apa makna hijrah ? pada saye , hijrah bermaksud dari seorang yang baik menjadi lebih baik . alangkah lucu bila dikenang semula , ramai yang sanggup berjaga lewat malam untuk mengejar ilmu dunia , tapi tak ramai yang sanggup bangun lewat malam untuk sujud kepada Penciptanya . 

saye mahu jadi seperti abah , die seorang lelaki yang mempunyai tanggungjawab yang besar . di sekolah , die merupakan ketua sekolah & di rumah , die merupakan ketua pada keluarga saye . tapi , dalam menjalankan tanggungjawab dunia , abah tidak lupa untuk mencapai ilmu akhirat . 

* abah , maafkan anakmu ini , selalu lalai dengan kehidupan dunia . selalu bersikap tidak mementingkan perasaanmu . ketahuilah abah , anakmu ini terlalu sebak tiap kali abah menyebut soal mekah . anakmu ini tahu betapa inginnya abah ke sana . insyaAllah abah , satu hari nanti abah pasti akan ke sana , ditemani mak serta anak-anakmu . itu janji anakmu ini , abah

p/s - semoga tahun ini menjadi lebih baik daripada tahun semalam . sama-sama lah kita mengisi makna penghijrahan ini dengan perkara-perkara yang baik . amin :)

Older Post | Newer Post
♥ Owner ♥

Photobucket
Sayang ! Thanx for dropping by . do read , do follow . do hate , do leave this page immediately . thank you :)

♥ click to see more ♥

Entries About Links

♥ My Love ♥

Photobucket
the most beautiful thing in this world is to see your parents smiling , and the next best thing is to know that . . .
u're the reason behind that SMILE

♥ Heart Song ♥


Credit